Che anno sarà il 2022 per l’Horeca? Le prime previsioni giungono da NPD Group in occasione dell’8ª edizione dell’Aperitivo Crest, a Milano in presenza lo scorso 15 dicembre. Le previsioni elaborate da NPD Group prospettano per il mercato horeca italiano una crescita superiore al 30% sia in termini di visite che di spesa per il 2022 sul 2021. Quali i driver che guideranno la ripresa? NPD Group ha individuato 4 buone pratiche
Creare connessioni emotive e relazioni privilegiate con un consumatore sempre più attento;
Assicurare esperienza e gratificazione agli avventori, in cerca non più solo di socializzazione;
Trarre vantaggio dall’uso dei dispositivi digitali;
Investire sui temi della sostenibilità, che sempre più influenzano le scelte dei consumatori.
Approfondisci la notizia! Scopri le Short News di oggi per non perderti nessun aggiornamento del mondo Horeca.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.