“Tendenze e prospettive del mercato del Food&Beverage”, questo il titolo della ricerca del nuovo Osservatorio di Cerved Marketing Intelligence sui pilastri del made in Italy.
Attesi ricavi in salita del 6,3% sul 2019, contro il 3,7% della media nazionale. Per la riconversione post pandemia si stima un potenziale di 1,2 miliardi di investimenti dove, però, il processo di transizione ecologica porterà fuori dal mercato molte piccole imprese e aprirà una nuova stagione di acquisizioni.
Rispetto ai canali di vendita, per i prodotti F&B, si prevede un ulteriore consolidamento della grande distribuzione alimentare che vede però i discount guadagnare terreno alle sue spalle (+19,8% nel triennio 2022-2019) e un vero exploit dell’e-commerce, che triplicherà il suo valore di mercato.
Approfondisci la notizia! Scopri le Short News di oggi per non perderti nessun aggiornamento del mondo Horeca.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.