Una filiera Horeca più inclusiva non solo parole, ma anche con i fatti. È quanto annuncia Starbucks che, entro il 2030, ha stabilito che la spesa annuale verso i fornitori rappresentanti di minoranze etniche arriverà a 1,5 miliardi di dollari annui, quasi il doppio di quanto speso l’anno scorso (800 milioni). L’iniziativa, secondo i manager della catena americana di bar, punta ad ottenere anche un risultato gestionale ed alleggerire la pressione sulla propria filiera generata dalla carenza di materie prime. Avere più fornitori, magari non colossali, aiuta nel progetto. Fra gli altri obiettivi dichiarati da Starbucks vi è anche quello di avere, entro il 2025, il 30% degli impiegati e il 40% del personale composto da minoranze.
Approfondisci la notizia! Scopri le Short News di oggi per non perderti nessun aggiornamento del mondo Horeca.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.