I numeri del beverage Horeca a maggio sono buonissimi, la conferma viene dal monitor di Formind che ha rilevato un +77% a volumi e +100% a valore su maggio 2021.
La notizia delle notizie è che a maggio 2022, rispetto al maggio 2019, quasi tutte le diverse categorie merceologiche del beverage hanno raggiunto i livelli pre-Covid. Complessivamente il beverage Horeca ha segnato un +2% a volumi e un +8% a valori rispetto al maggio 2019. È la prima volta, da quando è scoppiata la pandemia, che il trend va in campo positivo rispetto al periodo pre-Covid.
Sempre secondo le rilevazioni di Formind, volano i momenti di consumo dopo le ore 22:00, anche se ancora leggermente sotto a maggio 2019. In crescita i momenti di consumi legati agli aperitivi, ancora sottotono invece, ma di poco rispetto al 2019, i consumi legati al pranzo.
Approfondisci la notizia! Scopri le Short News di oggi per non perderti nessun aggiornamento del mondo Horeca.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.